התכנית להתפתחות אישית ומעורבות חברתית בתיכון הדרים
התכנית הינה תכנית ארצית המעניקה לתלמידים הזדמנות ייחודית להתפתחות אישית ותרומה משמעותית לחברה. אומנם התכנית מהווה תנאי לזכאות לתעודת בגרות, אולם אצלנו בתיכון אנו מאמינים כי מעורבות חברתית היא לא רק חובה, אלא זכות ודרך חיים.
אנו מאמינים כי מעורבות חברתית היא המפתח לצמצום פערים, חיזוק הלכידות החברתית ושיפור איכות הסביבה והקהילה שלנו. דרך פעילויות מגוונות, תלמידינו מפתחים כישורים אישיים, מחזקים את תחושת המסוגלות שלהם, ומתכוננים לשירות משמעותי בצבא, בשירות הלאומי ובחיים כאזרחים פעילים.
מבנה התוכנית
במסגרת יישום הלמידה המשמעותית, כל תלמיד.ה מחויב.ת להשתתף בפעילויות מעורבות חברתית אישיות וקבוצתיות לאורך שלוש שנות הלימודים בתיכון.
כיתה י' ("אני והקהילה") התלמידים מחויבים לבצע 60 שעות פעילות אישית + 9 שעות קבוצתיות. במסגרת הפעילות הקבוצתית התלמידים משתתפים בימי התרמה, סדנאות מד"א והכשרות חילוץ קל של פיקוד העורף.
כיתה י"א ("אני והחברה הישראלית") התלמידים מחויבים לבצע 30 שעות פעילות אישית + 21 שעות קבוצתיות. במסגרת הפעילות הקבוצתית התלמידים מתנדבים בעזרה לחקלאים, לבתי חולים ובמסגרת המסע השנתי שבו הם חווים חוויות שמחזקות את הערכים שלהם ומעמיקות את המחויבות שלהם לחברה ולקהילה.
כיתה י"ב ("אני ומדינת ישראל") התלמידים מחויבים לבצע 26 שעות קבוצתיות או אישיות. במסגרת הפעילות הקבוצתית התלמידים משתתפים ב'מירוץ ל.א.ש.י.ר', בו הם מכבדים את זכרם של בוגרי בית הספר, שנהרגו במהלך שירותם הצבאי, מלווים את משפחותיהם ומשקיעים מזמנם ומרצם באימונים ופעילויות קהילתיות.
מסלול הצטיינות וזכאות לתעודת בגרות חברתית
בהחלטת משרד החינוך, תעודת בגרות חברתית מוענקת לבוגרים מצטיינים שתרמו לפחות 60 שעות התנדבות אישיות בכל שנה במהלך שלוש שנות התיכון. התעודה מהווה הכרה בהשקעה ערכית ואזרחית לצד הישגים אקדמיים.
אנו גאים בעובדה כי בתיכון הדרים מעל 40% מבוגרינו מסיימים את לימודיהם במסלול ההצטיינות של התוכנית, כשהם זכאים לתעודת בגרות חברתית. עובדה זו משקפת את המחויבות העמוקה שלנו לטיפוח מצוינות חברתית, קהילתית ומנהיגותית.