זהות ישראלית, ציונית ויהודית בהוראה בין תחומית
 יוזמי הפרויקט: צוות ספרות
שותפים להובלת הפרויקט:  צוות ספרות, צוות מחנכי י'.
 התוכנית מיועדת לתלמידי שכבת י' במסגרת הוראת ספרות, ולקראת קבלת תעודת הזהות.
 "להיות ישראלי זה לדעת שכאן נולדתי ולכאן תמיד אחזור, זה לדעת שהארץ שלי כל כך קטנה
שאי אפשר לכתוב את שמה על מפת העולם כי אין מקום לכל האותיות, זה לאכול שוקולד השחר על מצה (גם אחרי פסח), לדעת שב"חי-צומח-דומם", החיה היחידה באות ו' היא: "וירוס", ולחשוב שהפלאפל שאתה מכיר- הוא הכי טוב בארץ". (יאיר לפיד)
התכנית שמה לה למטרה לחזק את זיקת התלמידים למורשתם הלאומית ואת היכולת להתמודד עם שאלות זהות בכלל, באמצעות הדרך החווייתית אותה מאפשרים לימודי הספרות בתיכון "הדרים".
הרעיון ליוזמה נבע מההכרה בצורך בשינוי ובחיזוק הזהות הישראלית-ציונית-יהודית של התלמידים. המטרה הנוספת  היא ההנעה לשינוי ולפעולה: מה אפשר לעשות למען מדינה שהכל בה כבר עשוי, במה עוד אפשר לתרום ואיך אפשר להרגיש חלק ממה שהיה והווה כאן? 
במסגרת התכנית, נחשפים  התלמידים ליצירות ספרות ואמנות בנושא זהות ישראלית, ציונית ויהודית שבאמצעותן התקיים דיאלוג עם התרבות היהודית והועלו לדיון שאלות העוסקות בזהות ישראלית, ציונית ויהודית. כל זאת, כדי לנסות  ולעורר בתודעת התלמידים את מה שיש בנו כעם, את מי שהיינו ואת מי שאנחנו היום כדי  שיגבשו  לעצמם גם רגש וגם דעה לגבי זהותם הישראלית יהודית ציונית.
יצירות האמנות המוצגות בפני התלמידים הן מתחום השירה, הסיפורת, הקולנוע, הפזמונאות והציור. החשיפה ליצירות האמנות הישראלית כוללת פעילויות בהן לוקחים התלמידים חלק במהלך השיעורים. סיום התוכנית ביום שיא שבמהלכו נערך טקס ובו הופעה של ההרכב המוסיקלי בשירה עברית וכן צפייה בקליפ המשלב קטעים היסטוריים כגון: הכרזת העצמאות ושחרור הכותל המערבי עם קטעים מההווה בהם התלמידים מדברים ושרים שירים ישראליים. יום השיא כלל בעבר צפייה בהצגה לקראת ההצגה נערכו בכיתות שיעורי הכנה. כמו כן, במהלך התוכנית יוצרים התלמידים עבודות יצירה בתחומי אמנות שונים.
הטקס שולב בקבלת תעודות זהות חגיגית בכיתות האם בנוכחות הורים ובני משפחה, וכלל פעילות כיתתית בנושא זהות.
הפעילות הכיתתית סבבה, בין היתר, גם סביב הצגת חפץ משפחתי שעבר במשפחה לאורך הדורות ואשר תצלומו הוצג בתערוכה בית ספרית שנקראה: "בחפץ – לב".

הגדרות כלליות כניסה למערכת